אופיר

ישי

יובל

faculty310@gmail.com

aplaton99@gmail.com

aplaton101@gmail.com

מהי כתיבת עבודה סמינריונית ואיך מתמודדים איתה?

הגעתם לשלב הזה בתואר. מזל טוב! שאלות רבות בוודאי עולות בראשכם עכשיו , כיצד מתחילים? איך מעבירים את כל החומר הלימוד מהראש לדף? כיצד בנויה עבודה אקדמית מול כתיבת עבודה סמינריונית? מהם סדר הפרקים? כיצד מצטטים מקורות? כיצד רושמים את המקורות? מהו ניסוח אקדמי? הבדל בין סוגי הסמינריונים בתחומים שונים? ועוד שאלות רבות טובות.

אנחנו כאן כדי לענות על שאלות אלו וכן להציע לכם עזרה מקצועית וייעוץ.

כתיבת עבודה סמינריונית מוצלחת

מהי עבודה סמינריונית?

עבודה סמינריונית היא  עבודת חקר, אשר על הסטודנט להגיש בלימודים אקדמאיים, בשנה השלישית לתואר ראשון ובשלבים מוקדמים יותר כאשר מדובר בתואר שני ו/או שלישי, זו חובה אקדמית כחלק מהתנאים לקבלת התואר.

מטרת העבודה הסמינריונית היא לאפשר לסטודנטים לפתח חשיבה אקדמית ומחקרית. נכון שבשלב בו אתם נמצאים העבודה נראת כטרחה, אך מטרתה לפתח את החשיבה והיצירתיות שלכם בתחום הדעת אותו אתם לומדים.

השוני בין מטלה אקדמית מול כתיבת עבודה סמינריונית

כתיבת עבודה סמינריונית אינה דומה למטלה אותה מגישים מעת לעת בלימודים. במטלות השונות במהלך התואר יש גמישות רבה יותר מהעבודה הסמינריונית, המטלות בדרך כלל קצרות יותר בין 1-5 עמודים, בעלות חוקים מעטים ולרוב אינכם נדרשים למצוא יותר מחמש  מקורות. המטלה הלימודית היא ספציפית לקורס מסויים ולדרך חשיבה של המרצה.

היא אינה משקפת עבודה אקדמית מדוייקת ולא מפתחת יכולות חשיבה מחקריות. לרוב מכילה מספר שאלות הקשורות ישירות לחומר הנלמד בקורס , בדרך כלל לנושא ספציפי בקורס. המטלה אינה דורשת כתיבה אקדמית גבוהה ואף מבחינת עיצוב העבודה. 

מבנה העבודה שונה מאוד ממבנה העבודה הסמנריונית. לכתיבת עבודה סמנריונית יש כללים ברורים מאוד.

כללים לכתיבת עבודה סמנריונית

בכל פקולטה באשר היא, בין אם מדובר בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בכלכלה או במינהל עסקים, אחת הדרישות שחוזרת על עצמה בכל שנת לימודים היא הדרישה להגשת מטלות שונות שהמטרה שלהן היא מרכזית: תרגול כתיבה סמינריונית.
אלא שכתיבת עבודה סמינריונית היא מורכבת למדי, בוודאי ככל שהיקף העבודות נעשה גדול יותר ועל אחת כמה וכמה כאשר נדרש הסטודנט להתמודד עם עבודת מחקר מקיפה כמו סמינריון, עבודה שאמורה לכלול בין 15 עמודים ל25 עמודים.

כללי הכתיבה ברורים מאוד ומקיפים לכל תחומי הדעת ומחולקים לספר קטוגוריות: מבנה העבודה, מקורות ונראות העבודה.

מבנה עבודה סמינריונית

כתיבת עבודה סמינריונית מורכבת, כאמור, משורה של כללים מוגדרים ומאוד ברורים.
עיצוב – גודל הטקסט, גופן, רוחב שוליים ועיצוב כותרות ראשיות ומשניות. זה נראה כי יש תשומת לב גדולה מידיי לפרטים זניחים, אך נראות העבודה חשובה מאוד באקדמיה ועליכם לעמוד בהנחיות הניתנות לכם.

ראשי הפרקים המרכזיים – תקציר, מבוא, סקירה ספרותית ושיטת המחקר הם בעלי חשיבות גדולה מאוד בכתיבת עבודה סמינריונית.

על הפרקים להיות מנוסחים בבהירות ובהתאם לנושא העבודה. יש להקפיד בחשיבות יתרה על כללי השפה- כתיבה רהוטה ותקינה וסימני פיסוק.

על העבודה עצמה להראות כמו משפך הפוך- המבוא הוא תקציר של העבודה, ראשי הפרקים מתחילים מהנושא הרחב לצר והסיכום מכיל בתוכו את הפתרון לשאלת המחקר.

ביבליוגרפיה / רשימת מקורות – כללי האקדמיה נוקשים מאוד בנוגע לכתיבת מקורות בגוף העבודה וברשימת המקורות ויש לפעול על פי החוקים בצורה מדוייקת. ישנם אתרים שניתן להעזר בהם בכתיבת מדוייקת של המקורות ובדרך כלל גם דוגמאות לכתיבת מקורות שניתנות על ידי המרצה.

חשוב מאוד להשתמש במקורות מהסילבוס.

מקורות מידע – חשוב לציין, עבודה סמינריונית כאמור הינה מחקר אקדמי ולכן עליה להיות מבוססת בהתאם לדרישות האקדמיה והרמה הבינלאומית בתחום הנלמד, כלומר, בתואר בלימודי משפטים מטבעם של דברים היא תהיה על בסיס של מקורות של ספרות משפטית, פסיקה, חקיקה, המשפט הבינלאומי וכדומה.

שיטת מחקר בכתיבת עבודה סמינריונית

ישנן שתי שיטות מחקר עיקריות, איכותני או כמותי. שתי שיטות מחקר שונות מאוד הדורשות שינוי והתאמה בעת כתיבת פרקי העבודה והדגש בכל פרק. בנוסף חיפוש המקורות משתנה. בשיטת המחקר הכמותי, יש דגש על מחקר סטטיסטי המגובה במקרים כמותיים נוספים ובדרך כלל גם בחקירה כמותית למציאת פתרון לשאלת המחקר.

המחקר האיכותני מתבסס יותר על מקורות מידע והשוואה בין דעות מחקריות שונות, ופחות על סטטיסטיקה.

שיטות המחקר משתנות בדרך כלל על פי התחום הנלמד וכן על פי דרישת המרצה. סטודנט להיסטוריה לא יכתוב בחייו האקדמיים מחקר כמותי ויתבסס בעיקר על מחקרים איכותניים ומקורות מידע היסטוריים. לעומת זאת, במקצועות המדע, רוב העבודות הסמינריוניות הן על פי השיטה הכמותית ודורשות עבודה רבה יותר.

קבלת עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית

נראות – כיצד נראת עבודה סמינריונית?

כל העבודות הסמינריוניות נראות דומות אחת לשניה, שער, תוכן עניינים, מבוא/תקציר, פרקים, סיכום וביבליוגרפיה/ מקורות מידע.  

שער – השער מכיל את שאלת המחקר בכתב גדול, כמו שער של ספר. בתחתית השער נכתבים פרטי הסטודנט, שם הקורס, המרצה ותאריך ההגשה. לשער אין מספר עמוד.

תוכן עניינים – כתוב בצורה ברורה, מחולק לפי פרקים ותתי פרקים, ומספרי עמודים.

מבוא/ תקציר – מוגבל למספר עמודים , בין 2-5 עמודים, תלוי בגודל העבודה הסמינריונית. מכיל פסקאות ברורות , בעלות רווח של 1.5.

ראשי פרקים – על פי חוקי הכתיבה של העבודה, בדרך כלל כתב 12, רווח 1.5 ושוליים. מחולק לתתי פרקים במרווחים סבירים.

סיכום – נכתב בדומה למבוא, כתיבה של 2-5 עמודים בדרך כלל, פסקאות ברורות, רווח ושוליים.

מקורות מידע- נכתב על פי חוקי כתיבת המקורות, כתיבה מדוייקת, חלוקה למקורות בעברית ואנגלית לפי סדר האלף-בית.

הכתיבה אחידה בגודל, ללא שימוש בבולד מלבד ראשי פרקים, שוליים אחידים, גודל אחיד ורווח. במקרה של הוספת גרפים או תמונות, אלו יחשבו כנספחים ולהם יש כללי כתיבה נוספים.

כמות הסמינריונים הנדרשים להגשה

ברוב התארים, הסטודנט נדרש להגיש עבודה סמנריונית במספר קורסים, בין 1-3 , אך יש תארים, במיוחד המתקדמים, בהם נדרשים להגיש יותר. הציון העובר משתנה ממקום למקום וכן מקורס לקורס. ישנן תארים שבהם נדרש לעמוד בציון של 80 כציון עובר (לרוב בתואר שני) וישנם תארים שהציון העובר הוא 65. יש לכוון גבוה! הציון של העבודה הסמנריונית משפיעה על הציון הסופי בקורס וכיוצא מזה על הציון הסופי בתואר.

אין ספק כי לאחר כתיבה של מספר סמנריונים הקושי בכתיבה יורד ואיתו מתפתחת מיומנות הכתיבה האקדמית .

כתיבת עבודה סמנריונית דורשת שינוי מחשבתי וראיה לעתיד. מכתיבת שאלת המחקר , הפתרון אמור להיות בידכם, אך עליכם לעורר צפיות אצל הקורא על ידי כתיבה רהוטה ומעניינת עד לקריאת הסיכום.

אם עליכם לכתוב מספר עבודות במקביל, השתדלו להתחיל אחת ולסיימה לפני שתעברו לבאה. כתיבה של מספר עבודות במקביל עלולה לגרום לכם לפיזור וחוסר תשומת לב לפרטים, דבר המשפיע בוודאות על הציון הסופי בעבודה. אם אתם זקוקים לעזרה בעבודות סמינריוניות, המשיכו לקרוא.

עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית

החשיבות בקבלת עזרה בכתיבת עבודה סמנריונית הינה בעלת משמעות עצומה, שכן, כתיבת עבודות עומדת בראש סדר העדיפויות לסיום התואר הנחשק.

לא קל לבקש עזרה, זה ברור ואנחנו מודעים לרצון הרב שלכם להצליח בכוחות עצמכם, אך לאחר שקראתם את הכתבה והבנתם את הקושי והזמן שעבודה סמנריונית דורשת מכם, אל תהססו לפנות לעזרה.

אפשרות להקל על העומס בכתיבת העבודה הינה שיתוף פעולה עם סטודנט אחר, כמובן באישור המרצה. כך תוכלו לחלק את עומס העבודה בינכם, חשוב להדגיש כי עבודה קבוצתית אינה תמיד קלה ואיכותית. עליכם להחליף בינכם רשמים ודעות באופן תדיר, לקרוא את הכתיבה אחד של השני כדי לראות התאמה בסגנון הכתיבה וברצף הכתיבתי וכן, החשוב ביותר, לשחרר שליטה וללמוד לעבוד בשיתוף פעולה.

דרך נוספת הינה בקשת עזרה בכתיבת עבודת סמנריון, זאת אומרת הדרכה מתאימה בכל תהליכי כתיבת העבודה הסמנריונית. דבר זה אינו מתאפשר בדרך כלל עקב לוח הזמנים העמוס של המרצה או , לצערנו, חוסר רצון של המרצה ללוות את הסטודנט בכתיבה.

הצוות המקצועי שלנו פנוי למתן עזרה בכתיבת עבודה סמנריונית, לליווי מלא בשלבי הכתיבה, ייעוץ והכוונה לכתיבה אקדמית מצויינת.

לא לכולנו יש את הזמן בתוך מירוץ החיים להבין וליישם את כל מה שנאמר בכתבה זו. זה בסדר, זו עבודה קשה מאוד ודורשת הרבה מיומנויות וזמן פנוי. לכן אנחנו כאן לעזור, משלב בחירת שאלת המחקר, חיפוש המקורות, ייעוץ ועד עזרה בכתיבה.

שלב בחירת הנושא בכתיבת עבודה סמינריונית

ייעוץ לכתיבת עבודה סמנריונית

הפתרון לבעיות אינו רחוק, שכן, לא צריך להתמודד לבד ולהסתובב חסרי אונים.

הצוות המקצועי של שלנו , בעלי תארים מתקדמים במקצועות שונים, בעלי יכולת כתיבה אקדמית, ידע רב בנושאים שונים ומכוונות להצלחה. הכותבים שלנו לא מסתפקים בציון עובר. הם מחוייבים לעבודה איכותית מאוד, מדוייקת ומעניינת.

מאחר וכתיבת עבודת סמינריון היא מאתגרת ועבור סטודנטים רבים אף נתפסת כמאיימת, אין זה מפתיע שסטודנטים רבים שוקלים את האפשרות לקבל עזרה בכתיבת סמינריון.
למעשה, ישנם סוגים שונים של עזרה שתוכלו לקבל לצורך כתיבה העבודה שלכם, בין אם אתם זקוקים להדרכה ולהכוונה בלבד, בין אם אתם מחפשים שלד לסמינריון כדי שתוכלו להתחיל מנקודת פתיחה טובה ונוחה יותר, ובין אם אתם מעוניינים להיעזר באדם מנוסה ובעל מיומנויות כתיבה אקדמית, שיוכל לעזור לכם וללוות אתכם לאורך העבודה כולה.
כל אחת מהדרכים הללו היא אפקטיבית והיא תתרום רבות לאיכות העבודה שתגישו ולציון שתקבלו, אך השאלה בסופו של יום היא מה אתם מחפשים ואיזו עזרה היא רלוונטית עבורכם. אם אתם פשוט צריכים עזרה בהתנעה, קבלת הדרכה אישית מצד גורם מנוסה ומיומן והכנת שלד לכתיבת עבודה סמינריונית יכולה להספיק..

אם אתם חוששים מאיכות העבודה שלכם, אתם יכולים לפנות לקבלת משוב על הכתיבה האקדמית שלכם, כך שעוד לפני המנחה שלכם יהיה גורם אחר, מקצועי, שיידע לתת לכם דגשים והצעות לשיפור – שיובילו גם לשיפור בציון העבודה ובציון הסופי שלכם.

בכתיבת עבודה סימנריונית ראשונה או לקראת סוף התואר, כשהכוחות כבר אזלו וזמן פנוי אינו בנמצא, הכוונה וייעוץ לכתיבה היא הדרך המתאימה עבורכם.

צרו קשר

ממליצים עלינו
"רק בזכותכם קיבלתי ציון 95 ועברתי את הקורס בהצלחה! מחכה לפנות אליכם שוב בעבודה הבאה".

עדי, מכללת סכנין
ממליצים עלינו
"אני אחד שקשה לו ממש באנגלית, והייתי אבוד עד שחבר המליץ לי עליכם. התרגום שלכם עזר לי כל-כך בכתיבת העבודה והפך אותה למהנה".

שגיא, מכללת אורנים
ממליצים עלינו
"תודה ליחיא ותודה לאפלטון שעזרו לי הכי מהר שרק אפשר עם העבודה הזאת!".

יוני, מכללת סכנין
ממליצים עלינו
"אני חייבת להודות לכותב על המקוריות והמהירות שבה הוא כתב את העבודה. קיבלתי 93!".

יסמין, המכללה הערבית לחינוך
ממליצים עלינו
"לא יודעת מה הייתי עושה בלי העזרה שלכם בחלק הסטטיסטי של הסמינריון שלי…".

אלינור, מכללת קיי
סגירת תפריט