טיפים לעבודות סמינריוניות מוצלחות

תוכן עניינים

אתם כבר יודעים איך כותבים עבודות סמינריון, כבר קראתם כל מה שיש על מבנה עבודה אקדמית, קראתם כל מה שאפשר על עריכת עבודות אקדמיות, כאן תקראו טיפים לעבודות סמינריוניות כדי להצליח להגיש אותן בזמן למרות המורכבות של החיים ושלל הגירויים שהם מציפים. בנוסף לכך כתבנו לכם איך כדאי לתזמן את העבודה וגם מי יכולים ללוות אתכם בתהליך.

טיפים לעבודות סמינריוניות מוצלחות

1. לו"ז, לו"ז ושוב לו"ז

בעולם מלא גירויים ומרובה משימות בו אנחנו חיים אין כל דרך לקדם מטלות ולהגיע אל סופן אלא בקביעת זמנים ברורים ומוגדרים. גם בטווח הקצר של כל שבוע וגם בטווח הבינוני והארוך, חודש קדימה, חלוקת עבודה בין הסמסטרים, כך עד מועד ההגשה.

למשל קבעו לכם ימים קבועים ואילו שעות מהיום יתאימו לכם בהתקדמות כתיבת עבודת הסמינריון. תעשו החלטה שתוכלו לקיים כך שבימים עליהם החלטתם יוקדשו מספר השעות אותן סימנתם רק למטלה הזאת.

שימו לב ככל שהפרטים יהיו ספציפיים יותר, כך תהיה לכם מסגרת ברורה יותר לעבוד בתוכה.

2. טיפים לעבודות סמינריוניות

א. מיקום מופחת גירויים. צאו מהבית, שם תמיד יש דברים נוספים לעשות.

ב. הספרייה במוסד הלימודי שלכם הוא המקום האידיאלי, תנסו להגיע אליה באותם הימים שקבעתם להתקדם בעבודת הסמינריון. רחוק לכם? תמצאו מקום שקט עם כמה שפחות גירויים.

ג. כבו את לשונית הפייסבוק, נתקו את הסלולרי, תתמקדו רק במה שדרוש לעבודה. אל תשכחו לשתות ולאכול משהו בהפסקות הקטנות שתעשו. הזמן רץ תהיו יעילים.

ד. להתמקד. ביום ובשעות שהגדרתם לעבודה על עבודת הסמינריון, תדאגו שעל השולחן יהיו רק הספרים, המאמרים והחומרים הנחוצים לכם.

3. תזמון

אחד הטיפים לעבודות סמינריוניות מוצלחות הוא תזמון. אל תדחו את תחילת העבודה, כדאי מאוד להתחיל בכתיבת עבודה סמינריונית מוקדם ככל האפשר.

כבר באמצע הסמסטר הראשון התחילו לעבוד על בחירת נושא לעבודה סמינריונית. במהלך הסמסטר הראשון תקבעו פגישה עם המרצה, ואלי עוד אחת כדי למקד את שאלת המחקר.

תגיעו לחופשת הסמסטר כך שתוכלו לנצל אותה להתקדמות של ממש במיון המקורות, לעבודה על פי ראשי הפרקים שקבעתם עם המרצה ועל פי שאלת המחקר.

הכי חשוב לפזר את העבודה על עבודות סמינריוניות על פני כל שנת הלימודים ולא להגיע לשבוע וחצי האחרון לפני מועד ההגשה כשפרק שלם עדיין לא כתוב, כי כידוע החיפזון הוא יועץ רע ועלול לפגוע בציון ובהשקעה.

4. מי מלווה אותך?

טיפים נוספים להצלחה בעבודות סמינריוניות הוא למצוא שותפים. השותף החשוב ביותר הוא המרצה, הפכו את המרצה למלווה.

קראתם את ההנחיות ולא הבנתם אותם עד הסוף? תקבעו פגישה עם המרצה ותבררו. אחרי שניסחתם את נושא העבודה קבלו עליו אישור מהמרצה, ניסחתם שאלות מחקר ועדיין לא התמקדתם?

שלחו מייל למרצה ותתייעצו, כל תשובה שתקבלו תקדם אתכם אפילו קצת. סיימם לכתוב פרק? תשלחו למרצה, תתקנו לפי ההערות ותתקדמו. ככל שליווי המרצה יהיה קרוב יותר, תחושת הביטחון שלכם תגבר.

כמו כן תקראו עבודות אחרות שנכתבו בנושא עליו אתם עובדים, תקבלו רעיונות, תלמדו מה נכון ומתאים ומה לא. עבודות אחרות יכולות ללוות אתכם גם בניסוח ובתחביר.

לעבודה אקדמית שפה משלה. אם יש בסביבתכם מישהו שמוכן לקרוא את העבודה לפני הגשה ואתם סומכים על רמת השפה שלו, תעבירו לו את העבודה, תיעזרו בו, אחרים רואים דברים אחרת.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן