כתיבת עבודה אקדמית

בכל פקולטה באשר היא, בין אם מדובר בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בכלכלה או במנהל עסקים, אחת הדרישות האקדמיות שחוזרת על עצמה בכל שנת לימודים היא הדרישה להגשת מטלות שונות כמו כתיבת עבודה אקדמית שהמטרה שלהן היא מרכזית: תרגול כתיבה אקדמית.

כתיבת עבודה אקדמית – כללים חשובים

אלא שכתיבת עבודה אקדמית היא מורכבת למדי, בוודאי ככל שהיקף העבודות נעשה גדול יותר ועל אחת כמה וכמה כאשר נדרש הסטודנט להתמודד עם עבודת מחקר מקיפה כמו סמינריון, עבודה שאמורה לכלול 25 עמודים לפחות, ובמקרים רבים אף יותר מכך.

אם כן, מה הם הכללים לכתיבת עבודה אקדמית ואיך ניתן להקל על התהליך באופן משמעותי?

הכללים בכתיבה אקדמית חשובים מאוד ועליכם להישמע להם בדיוק רב ככל האפשר.

הכללתיאור הכלל
עיצוב גודל טקסט, גופן, רווח בין פסקאות ועיצוב כותרות. מאפשר לעבודה להיראות אחידה וקריאה. לרוב הכתיבה נעשית בגופן דויד בגודל 12, אך לעיתים ניתן להשתמש גם בגופן אריאל.
הרווח הנדרש בדרך כלל הוא 1.5.
סדר עבודה שער, תוכן עניינים, תקציר/מבוא, גוף העבודה, סיכום ומקורות. הסדר חשוב מאוד ודורש גם מספור עמודים, אך העבודה עצמה אינה נכתבת לפי סדר זה.
מקורות מידע ישנם מספר סוגי אזכור של מקורות מידע, לרוב השיטה המועדפת בארץ היא APA, במדעים מדוייקים CBE, בהנדסה ומדעי המחשב IEEF.
כתיבת עבודה אקדמית

כתיבת עבודה אקדמאית – מבנה העבודה

כאמור, כתיבת עבודה אקדמית מורכבת משורה של כללים מוגדרים ומאוד ברורים.

מעבר להנחיות המתייחסות לעיצוב (גודל הטקסט, גופן, רוחב שוליים ועיצוב כותרות ראשיות ומשניות) ישנם גם כללים המתייחסים לראשי הפרקים המרכזיים (תקציר, מבוא, סקירה ספרותית, שיטת מחקר וכיו"ב) וכללים נוספים שמתייחסים לאזכור מקורות מידע כהערת שוליים או בגוף הטקסט עצמו, ולאזכור מפורט של המקורות ברשימה ביבליוגרפית בסוף העבודה.

אל כל אלה מצטרפות הנחיות נוספות שמתייחסות לאופן שבו יש להשתמש במידע הקיים במקורות השונים, צורות ניסוח מקובלות יותר ופחות ועוד פרטים רבים שיש לשים לב אליהם.

לצורך הגשת עבודה אקדמית איכותית וברמה גבוהה, כזו שתניב ציון טוב, כמו שאתם מצפים ורוצים ישנם מספר כללים חשובים שעליכם לזכור:

1. בחירת נושא 

נכון שלא תמיד נושא הקורס או נושא העבודה שהוטלה עליכם מאוד מעניין אתכם, אבל כאשר ניגשים לכתיבת עבודות אקדמיות, עליכם לחפש נושא מעניין מספיק עבורכם ועבור המרצה. הנושא צריך להיות ממוקד , ברור וספציפי. נושא גדול מידיי יגרום לכם לעבוד כפול מהזמן ואף "ללכת לאיבוד" בתוך העבודה.

2. חלוקה לראשי פרקים

ראשי הפרקים נועדו לחלק את העבודה בצורה יעילה אשר תאפשר לקורא להבין את הנושא מהבסיס ועד הסיכום.

צורת ראשי הפרקים היא כמשפך הפוך. כאשר הפרק הראשון עוסק יותר בהגדרה כללית של הנושא והאחרון מתמקד במענה על נושא העבודה המדוייק.

3. מקורות מידע

עליכם לבחור נושא שכמות מקורות המידע האקדמיים היא רבה, עליכם להסתמך בעבודתכם על מקורות מהימנים , מאמרים, מחקרים, ספרים העוסקים בנושא בעקיפין או ישירות.

הדרך הטובה ביותר להתחיל בחיפוש אחר מקורות טובים היא הסילבוס של הקורס, אשר מכוונים לעבודה מחקרית מבוססת.

הקושי המרכזי שעולה בקרב סטודנטים הוא חיפוש מקורות המידע  וכתיבה אקדמית ברורה, יש פיתרון אחד ויחיד לבעיה זו- קראו!

קראו מאמרים, קראו ספרים, קראו כתבות מחקריות. כמו שלמדנו לקרוא על ידי קריאת ספרים ותרגול, כך גם כתיבת עבודה אקדמאית דורשת תרגול, תרגול של שפה גבוה יותר וחוקי כתיבה אקדמיים.

כתיבת עבודות אקדמיות

קבלת עזרה עם כתיבת עבודה אקדמית

מאחר וכתיבת עבודה אקדמית היא מאתגרת ועבור סטודנטים רבים אף נתפסת כמאיימת, אין זה מפתיע שסטודנטים רבים שוקלים את האפשרות לקבל עזרה בכתיבה אקדמית.

למעשה, ישנם סוגים שונים של עזרה שתוכלו לקבל לצורך כתיבה העבודה שלכם, בין אם אתם זקוקים להדרכה ולהכוונה בלבד, בין אם אתם מחפשים שלד לסמינריון כדי שתוכלו להתחיל מנקודת פתיחה טובה ונוחה יותר, ובין אם אתם מעוניינים להיעזר באדם מנוסה ובעל מיומנויות כתיבה אקדמית, שיוכל לעזור לכם וללוות אתכם לאורך העבודה כולה.

כל אחת מהדרכים הללו היא אפקטיבית והיא תתרום רבות לאיכות העבודה שתגישו ולציון שתקבלו, אך השאלה בסופו של יום היא מה אתם מחפשים ואיזו עזרה היא רלוונטית עבורכם.

אם אתם פשוט צריכים עזרה בהתנעה, הכנת שלד לסמינריון יכולה להספיק או קבלת הדרכה אישית מצד גורם מנוסה ומיומן.

הדרכה והכוונה בכתיבת עבודות אקדמיות

אתם לא לבד! כל סטודנט מתחיל זוכר את הפחד והאימה מול חוקי הכתיבה של עבודות אקדמיות, מול הסילבוס של הקורס, מול דרישות המרצה. כולנו היינו שם.

על מנת להקל עליכם, לקחנו את הנסיון שלנו , את הזיכרון הנורא של להיות סטודנט מתחיל ואת המסקנות שלנו וריכזנו אותם לעזרכתם.

תמצאו באתר הסברים רבים על מבנה העבודה, חיפוש מקורות ועוד. בנוסף תוכלו תמיד לפנות אלינו לקבל הדרכה והכוונה לתחילת העבודה האקדמית ועד לסיומה.

דוגמאות לעבודה אקדמית

דוגמאות לעבודה אקדמית תוכלו למצוא ברחבי הרשת, אך היא לא תמיד איכותית מספיק כדי להסתמך עליה. דוגמאות טובות נמצאות במוסד הלימודים שלכם , בספרייה והן יכולות לתרום הרבה להבנה אודות כתיבה נכונה ודיוק.

תמיכה וליווי של איש מקצוע

כמו שהייתם מבקשים חוות דעת מקצועית בנושאים אחרים בחייכם, כמו הפעלת מכשיר חשמלי, או קניה של מחשב נייד חדש, כך כדאי להתייעץ באיש מקצוע בעולם האקדמיה.

אנשי המקצוע שלנו, כולם, בעלי תארים מתקדמים, מלאי ניסיון בכתיבת עבודה אקדמית איכותית, מומחי סקירות ספרות, חיפוש מקורות וכתיבה גבוהה ואיכותית.

זה מה שאנחנו דורשים מהצוות שלנו על מנת לאפשר לכם תמיכה וליווי מקצועי להצלחה בעבודה האקדמית שלכם.

כל אחת מהדרכים הללו היא אפקטיבית והיא תתרום רבות לאיכות העבודה שתגישו ולציון שתקבלו, אך השאלה בסופו של יום היא מה אתם מחפשים ואיזו עזרה היא רלוונטית עבורכם. אם אתם פשוט צריכים עזרה בהתנעה, הכנת שלד לסמינריון יכולה להספיק או קבלת הדרכה אישית מצד גורם מנוסה ומיומן.

לעומת זאת, אם אתם חוששים מאיכות העבודה שלכם, אתם יכולים לפנות לקבלת משוב על הכתיבה האקדמית שלכם, כך שעוד לפני המנחה שלכם, יהיה גורם אחר, מקצועי, שיידע לתת לכם דגשים והצעות לשיפור – שיובילו גם לשיפור בציון העבודה ובציון הסופי שלכם.

כתיבת עבודות אקדמיות – למה כדאי לקבל עזרה?

בעזרת כותבים מקצועיים יכולים הסטודנטים לחסוך זמן ומאמץ רב בהשלמת עבודתם האקדמית. הם יכולים להתמקד בלמידה ובשליטה בנושא.

כתיבה אקדמית היא אחת המשימות התובעניות ביותר עבור הסטודנטים. הם צריכים להשקיע שעות במחקר ובכתיבת מאמרים, דוחות, ביקורות וסוגים אחרים של מטלות אקדמיות.

עזרה בכתיבת עבודות אקדמיות מציעה סיוע במשימות הבאות:

  • הגהה: עורך מקצועי יעבור על העבודה שלך ויבדוק אם יש שגיאות באיות, דקדוק וסימני פיסוק
  • עריכה: זה יותר מסתם הגהה. עורך מקצועי יתקן כל שגיאה שימצא, אך גם יציע הצעות לשיפור זרימת העבודה שלך
  • עזרה במחקר: חוקר יחפש מקורות הנחוצים לך על מנת להשלים את המטלה שלך
  • עיצוב: זה כולל עיצוב המאמר שלך בהתאם להנחיות הסגנון שנקבעו על ידי המוסד או הפרופסור שלך

שאלות ותשובות בכתיבת עבודה אקדמית

איך מתחילים לכתוב עבודה אקדמית?

כתיבת עבודה אקדמית צריכה להיות כתובה באופן הייחודי לה כעבודה אקדמית, וזה כולל הקפדה על הכללים הנהוגים בכתיבה כזו. באופן כללי, כל עבודה צריכה להתחיל עם מבוא, גוף עבודה וסיכום.

האם יש כללים מנחים לכתיבה של עבודה אקדמית?

כן. כל עבודה אקדמית צריכה מקורות אקדמיים שמזינים אותה, ויש גם שפה אקדמית בה יש להשתמש כדי שזו תיחשב לעבודה ברוח עולם האקדמיה. יש להקפיד על הכללים הללו, כדי שהעבודה תוכל לקבל את הערכת המרצה.

האם ניתן לקבל מאיתנו הדרכה והכוונה?

בוודאי, ובכל עת! עיקר השירות שלנו הוא הדרכה והכוונה, מכיוון שסטודנטים רבים מאוד צריכים זאת, בייחוד כאשר הדרישות האקדמיות הן גבוהות ותובעניות. מטרת ההדרכה וההכוונה שלנו היא להעניק את הידע הנדרש.

למה דווקא אנחנו?

מכיוון שהחברה שלנו מתמחה בכל מה שקשור לעולם האקדמי: עבודות, מטלות, מחקרים, תזות, דוקטורטים ועוד נושאים מגוונים ושונים שקשורים אליכם, במישרין ובעקיפין, כסטודנטים להסבה או לתואר ראשון או לתואר שני. הסיוע שלנו מיועד לכל סוגי הסטודנטים.

צרו קשר

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן