מהי כתיבת עבודה סמינריונית בכלכלה?

תוכן עניינים

גם אם כבר הגשתם סמינריון בכלכלה, בלימודים לתואר אקדמי לפעמים יש צורך בהגשה של סמינריון נוסף, אך לא קיים לימודים לתואר אקדמי תחומים אלו ללא חובת הגשת סמינריון, בדומה לכך, ישנה חובה אקדמית אף של כתיבת עבודה סמינריונית בכלכלה.

מותר לציין כי מדובר בחובה אקדמית שהינה חלק מהדרישות לקבלת התואר, שכן, תואר אקדמי מורכב מקורסים רבים ומגוונים, אשר לכל אחד ואחד מהקורסים ניתן ניקוד אקדמי, על כן, הצירוף של כל אותן נקודות מעלה את כמות הנקודות הנדרשות לקבלת התואר, בהתאם לזאת, קיימים קורסים חובה ומנגד קורסים אשר הם בגדר רשות, כך שסמינריון הינו חובה מוחלטת.

כיצד מכינים עבודה סמינריונית בכלכלה?

התשובה מענה על שאלה זו, שבדומה לתחומים בהם צריך להגיש עבודות גמר, אשר מטבעם הינה אמורה לשקף ולהיות מורכבת מסוג מחקר וכדו' הקשור לתחום הנלמד, כך הדבר בעבודות סמינריוניות, כפי שאסביר ואפרט.

כלומר, כתיבת עבודה סמינריונית בכלכלה הינה מחקר אקדמי הקשור לתחום הלימודים בכלכלה, אשר לרוב מדובר יהיה במחקר עיוני, כזה אשר יבחן תוצאות או השלכות של מאפיינים שונים, אך מנגד, לעיתים יהיה מחקר נושאי, אשר ישלב המון חומר והשוואות מדדים שונים וכדו'.

כתיבת עבודה סמינריונית בכלכלה / סמינריון בכלכלה

במה לדוגמא עוסק מחקר של עבודה סמינריונית בכלכלה?

כאמור, היות ולימודי התואר מורכבים מקורסים רבים הרי שישנה רשימת נושאים ארוכה מאוד אשר יכולים לשמש למחקר בכלכלה, כמו כן, ישנם נושאים הקשורים לכלכלה על אף שהם נושקים לתחומים אחרים מעולם האקדמיה, לכן על אף שכדאי ורצוי לבקש עזרה בעבודה סמינריונית, אך אכתוב דוגמאות במה יכול לעסוק מחקר בכלכלה, לצורך הבנת הרעיון והמענה על השאלה.

דוגמא למחקר של סמינריון בכלכלה

סמינריון בכלכלה הינו דיון אקדמי מעמיק אשר יבחן האם קיים שוני והבדל ברמת הגירעון או הצמיחה, בין השנים בהן המדינה הגישה תקציב חד שנתי לעומת השנים אשר המדינה הגישה תקציב דו שנתי.

אמנם, יהיו שיטענו שחינה מעין זו, אשר לא לוקחת בחשבון נתונים אחרים, הרי שהיא לאו בהכרח תהיה מדויקת, שכן, יתכן כי באותם השנים היו הכנסות גבוהות ממיסים מעל המצופה, אך ישנה חשיבות של בחינת נושאים אף באמצעות בידוד חלקים מהם.

דוגמא נוספת של מחקר לסמינריון בכלכלה

דוגמה נוספת הינה בסמינריון אשר יעסוק בבדיקת סוגי הגירעון התקציבי, כלומר, היות והתקציב בישראל כפוף לכללים פיסקליים של כלל ההוצאה ויעד הגירעון, משכך יש לבחון את בחינת חישובי הגירעון.

ניתן לבחון ולבדוק השוואה ואת המרווח והפער הן ביחס לספר התקציב מול חישוב נוסף אשר ייעשה ביחס להיצמדות לכללים אלו, שכן, לאור כללים אלו, לא ניתן להוציא כסף אפילו אם אושר בספר חוק תקציב המדינה ועבר בשלושת הקריאות, באם אינו עומד ביחס לקיום של אותם הכללים זאת, על אף שכאמור אושר כדין.

אם כן, כיצד בוחרים את הנושא של סמינריון בכלכלה?

הדרך לבחור נושא עבור סמינריון בכלכלה אינה חד משמעית, היות וקיים הבדל בין סטודנט אחד למשנהו, בין מוסד אקדמי אחד למשנהו, לפיכך תשובה אשר יכולה להתאים במענה מול סטודנט אחד, היא לאו בהכרח תהיה נכונה לגבי סטודנט אחר, היינו, מה שנכון וטוב לאחד לא תמיד טוב לרעהו.

ניתן לקרוא בהרחבה מאמר שכתבנו המסביר איך בוחרים נושא לעבודה סמינריונית.

מה בכל אופן יכול לעזור לכם בעבודת סמינריון בכלהלה?

בכל אופן, לא ניתן לחמוק ללא מתן טיפ חשוב בתחום ממי שמכיר, בקי בתחום, וכן משמש כותב ועורך מקצועי בתחומים אלו, לכן אציין כי הגישות המרכזיות מחלוקות לשניים, כאשר לכל אחת מהן קיים יתרון ענק לצד חיסרון.

גישה אחת גורסת שכמו בחיים עצמם, ככל שעולים קשיים הרי שבני אדם נוטים להסתגר ולהתכנס בתוך עצמם, לחפש את התחום שבו הם טובים ולנסות להוציא את מירב מקסימום היכולות והמאמצים, כך בעולם האקדמיה, לחפש תחום שהוא מוכר, ומנגד קיימת גישה לפיה לגעת בתחומים מתקדמים, שכן, מדובר בנושא בוסרי אשר יכול להציג את המחקר כסוג של פורץ דרך.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן