כתיבת עבודות במסגרת התואר

תוכן עניינים

כתיבת עבודות במסגרת התואר הינו נושא שהסטודנט מתמודד עמו תמיד לאורך כל השנה שבה הוא לומד במסגרת האקדמית שלו. ידוע שחיי סטודנט עמוסים לעייפה במטלות בלתי נגמרות, אילוצי זמן כפייתיים והרצון לשלב שבין לימודים, עבודה וגם חיים אישיים (משפחה בעיקר). כל אלו הופכים את השגרה האקדמית לשוחקת ועתירת לחצים.

אם אתה סטודנט שלומד לתואר ראשון או תואר שני וחש את הקושי הרב בביצוע מטלותיך האקדמיות, הצוות שלנו כאן בשבילך וישמח מאוד לסייע לך ככל שניתן, על מנת שתעמוד היטב בדרישות האקדמיות בשנת לימודיך.

כדי לעשות קצת סדר בעניין, בחלקים הבאים במאמר ישנו המידע הנחוץ והרלוונטי שכל סטודנט זקוק לו בעניין העבודות.

כתיבת עבודות במסגרת התואר

מה חשוב לדעת בנוגע לכתיבת עבודות במסגרת התואר?

חשוב להבין כי כל עבודה נכתבת בפונט david, גודל 12. הכתיבה מתבצעת ברווח וחצי (1.5) שבין פסקה לפסקה. עיקרון זה חל על כל העבודות למיניהן, כמו רפרטים, ממ"נים (מטלות מנחים), ניתוח טקסטים וסיכום מאמרים. הדגש הינו על עבודות גמר. הסיבה לכך הינה חשיבותן הרבה לציונו הסופי של הסטודנט במהלך לימודיו.

מדובר בעבודות שמוגשות לפתחו של המרצה בזמן סוף השנה, ומסכמות את כל הידע שהסטודנט למד, ספג וטיפח במהלך הקורס הנלמד. ללא הגשת עבודות אלו, הסטודנט לא יזכה לקבל את ציונו ולהתקדם אל עבר השנה האקדמית הבאה שלו. חשוב לדעת זאת.

ולכן, בחלקים הבאים נכיר לעומק שני סוגים עיקריים של עבודות אקדמיות, בתחומים שנחשבים לנפוצים ולחשובים מאוד באקדמיה הישראלית.

תואר בחינוך

עבודה סמינריונית בחינוך הינה עבודה שהמייחד אותה לעומת עבודות אחרות זה העובדה כי הסטודנט צריך ליצור בעצמו רעיון למחקרו, ובתנאי שיש לו זיקה לאותו תחום חינוך בו הוא עוסק. הידע שירכוש, למעשה, יוכל לשמש בעתידו המקצועי, יחד עם רמת הבקיאות שלו בחומר הנלמד. ולכן, בחירת הנושא הינה מאוד קריטית לפני שניגשים לביצוע של העבודה.

כתיבת עבודות במסגרת התואר מצויה גם בתחום זה, עם רפרטים וממ"נים שהסטודנטים נדרשים להגיש במהלך השנה.

ולכן, תחום החינוך באקדמיה הינו תחום ייחודי מאוד ורחב היקפים מבחינת המקצועות הסובבים אותו. תחום החינוך יכול לכלול: חינוך פורמלי, חינוך בלתי פורמלי, חינוך מגזרי, חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך, חינוך ממלכתי, ליקויי למידה ועוד תחומים רבים.

אם אתה סטודנט לתואר ראשון בחינוך ומתקשה בכל הקשור לעבודה זו, הצוות שלנו נמצא במענה תמידי לכל בעיה שתצוץ בנוגע לתהליך כתיבת עבודתך.

אחרי שהכרנו לעומק סוג זה של עבודה, הגיע הזמן להכיר סוג אחד נוסף.

לימודי משפטים

עבודה סמינריונית במשפטים הינה עבודה מאוד מאתגרת באופן ביצועה, בשל התחום הנזכר לעיל. תחום המשפטים טומן בחובו מסמכים ארוכי עמודים-  מה שמצריך מאמץ, זמן והשקעה נאותים והולמים לכתיבת עבודה מסוג זה.

דוגמא חיה לכך הינה פסקי דין, כאשר עיון בהם מוכיח לנו את אורך תוכן העמודים, שגם מותאם למסמכים של בתי משפט. עבודה כזו צריכה להכיל לפחות 25 עמודים.

לפני שניגשים לכתיבה, על הסטודנט לבדוק את רמת ההיכרות שלו בנוגע לפסיקות שונות בתחום, יחד עם רמת ההיכרות שלו עם חוק מסוים שאודותיו המסמכים נכתבו. למשל: חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה- 1975. 23 סעיפים לחוק.

אם אתה סטודנט שעוסק בתחום ומתקשה בו, הצוות שלנו ילווה אותך, יתאם עמך ציפיות ויכווין אותך תמיד.

לסיכומו של עניין

אם אתה סטודנט וחש כי אינך מתקדם עם עבודותיך- אתה לא לבד. הצוות שלנו יעמוד כאן לרשותך.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן