נקודות לזיהוי עבודה אקדמית איכותית

תוכן עניינים

בבואנו לבחון עבודה אקדמית איכותית, ישנן נקודות מסוימות אליהן ניתן לשים לב ולסמנן כקריטריונים לאיכות העבודה. במאמר זה, אפרט חלק מנקודות אלו.

חשוב, יש לשים לב לכותב העבודה: הכותב צריך להיות בעל ידע ואו ניסיון קליני בנושא העבודה. קרי, חוקר או מומחה בתחומו. ההתמחות יכולה להיות מעשית, למשל רופא, או ידע המתבטא בתואר אקדמי. ישנה חשיבות לרמת הידע בתארים, כך שבעל דוקטורט ייחשב לכותב מנוסה ומבין יותר בתחומו, מאשר בעל תואר ראשון באותו התחום.

חשיבות לרמת המשלב בעבודה

חשיבות לרמת המשלב בעבודה כלומר, לא משנה אם מדובר במטלות אקדמיות רגילות או בהכנה של עבודות גמר, בכל עבודה אקדמית איכותית יש להקפיד על שפה רהוטה וקולחת. לרוב, נדרשת שפה תמציתית ונהירה לקורא ההדיוט. כיוון שמידת הפורמליות הנחוצה גבוהה, נדרש משלב גבוה בהתאם ויש להשתמש בשפה מליצית, או לכל הפחות תקנית. בנוסף, יש להשתמש בז'רגון המקצועי בתחום בו נכתבת העבודה.

אין להתעלם מצורת הכתיבה, אותה נחלק לשני חלקים, בהם נתמקד:

חלק אחד, הוא צורת כתיבת העבודה עצמה; עבודה אקדמית איכותית נדרשת לסטנדרטים ספציפיים של כתיבה כגון: סוג פונט, גודל פונט ומרווח בין שורות ופסקאות. בנוסף, על העבודה לכלול רשימה ביבליוגרפית ושער של נושא העבודה. עבודות בעלות היקף נרחב צריכות לכלול גם תוכן עניינים, תקציר, מבוא, שיטה, דיון, הצגת מסקנות וסיכום.

חלק שני, מתייחס לצורת כתיבת תוכן העבודה, עבודה אקדמית איכותית נדרשת לא רק לשימוש בשפה "גבוהה", אלא גם לשון עברית תקינה. יש לשים לב להגהת העבודה, הכוללת בדיקת שגיאות כתיב, בדיקת שימוש בביטויים, או מושגים של "סלנג", או שפה מודרנית. כמו כן, יש לשים לב לחלוקה למקטעים ולפסקאות בעבודה; מרווחים נכונים וסימני פיסוק מתאימים. באופן כללי, ניתן לומר כי עבודה בה נשמרו כללי הדקדוק כנראה תהיה עבודה איכותית.

תוכן העבודה

נקודה נוספת לזיהוי עבודה אקדמית איכותית, היא תוכן העבודה. נקודה זו יכולה להיחשב כמובנית מאליה, שכן: "למה עבודה שנכתבה בנושא המתבקש היא איכותית?".

ובכן, התשובה לשאלה זו, היא שכותבי עבודות רבים יכולים להיות חסרי ידע בנושא העבודה ולהשתמש רק בכושר הביטוי שלהם, בכדי להצליח בכתיבת העבודה האקדמית. אך על מנת שהעבודה תהיה איכותית באמת, עליה להתייחס בתוכנה לכל הדרישות של מבקש העבודה. דהיינו, העבודה צריכה לענות על השאלות שנשאלו ולהפגין ידע בנושא הכללי של העבודה ובנושא הספציפי של העבודה עצמה.

לדוגמה, בבואנו לכתוב מאמר על אנטישמיות בשנות ה-2000 עלינו להבין מהי אנטישמיות באופן כללי, וכן כיצד באה לידי ביטוי בשנים האחרונות. בנוסף, השוואה בין השנים האחרונות לשנים מאוחרות יותר תוכל להוסיף לכתיבת עבודה אקדמית איכותית כיוון שתוכנה יהיה ממוקד בנושא ויראה כי הכותב מבין בתחומו והפגין את הידע שלו בנושא. באתר אפלטון תוכלו לרכוש עבודות באיכות גבוהה ובהתאמה לתחום הלימודים שלכם.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן