איך לבחור שאלת מחקר טובה?

תוכן עניינים

אחד מן האלמנטים החשובים ביותר בכתיבת עבודה אקדמית מתבטא כאשר יודעים איך לבחור שאלת מחקר טובה. ככל שהבחירה תהיה טבעית יותר, ברורה יותר, מתאימה יותר וטובה יותר- כך יוקל התהליך של ביצוע העבודה.

זה מהווה חלק מן הביצוע של עבודות גמר, שהן עבודות שמוגשות לבדיקה בסוף השנה, וקריטיות לציון הסופי. ולכן, גם החשיבות של הנושא.

במאמר הזה, נסקור לעומק את הנושא החשוב הזה, ונעשה סדר בכל עניין הבחירה. בסופו של דבר, מדובר בעבודתו האישית של הסטודנט, מה שמעצים את אפקט הבחירה, שבאה מתוך שיקול דעתו, בנוסף לחוות דעת המרצה.

אם אתה סטודנט שרואה בכך מכשול עצום להמשך בניית עבודתך, אם אין בראשך רעיונות או שפשוט אין לך את הזמן לעסוק בכך, מסיבות שונות- החברה שלנו, יחד עם הצוות המסור שלנו, נמצאים כאן כדי לסייע לך. בואו נתחיל.

סטודנטית מצאה שאלת מחקר טובה

מה זאת אומרת שאלת מחקר טובה?

שאלת מחקר הינה המכלול העיקרי של בניית עבודה. שאלה זו עוסקת בנושא מסוים, ובאמצעים אקדמיים, מבקש לחקור אותו. זו יכולה להיות שאלה איכותנית, מתוך תחומים הומניים כמו מדעי הרוח והחברה, או שאלה כמותית, מתוך תחומים אנליטיים כמו סטטיסטיקה.

כדי לדעת איך לבחור שאלת מחקר טובה, על הסטודנט להתמקד בפרק הממצאים.

דרך הממצאים שאליהם הסטודנט מגיע, הוא יכול לענות על השאלה שבחר. על מנת לבחור את השאלה המתאימה והנכונה ביותר, עליו לדעת כיצד למקד אותה בנושא. כלומר, שהשאלה תתאים למקורות אקדמיים, שיכולים לעסוק בנושא שלה.

דוגמא לשאלה: האם השפעת תופעת הכהניזם הינה יותר השפעה דתית או יותר השפעה תרבותית?

באמצעות השאלה, שנזכרה לעיל, הסטודנט משיג מקורות אקדמיים ומחקריים, שבוחנים לעומק את תופעת הכהניזם, וביכולתם לענות לו על השאלה. שאלה מסוג זה הינה איכותנית, ולכן הסטודנט יכול לבחור בראיונות עומק, כאשר הוא יוצא לרחוב ולהביא רשמים מתוך דעתה של אוכלוסייה מסוימת, שהינה אוכלוסיית המחקר.

בחלק הבא נמקד אותך בנושא הסמינריון, שתלוי מאוד בשאלה שנבחרה בידי הסטודנט.

כיצד בונים עבודה?

 לפני כן, עליך לדעת כי צוות האתר הכין בעבורך מאמר מעלף וחיוני אודות כתיבת עבודות במסגרת התואר, שנמצא כאן. קריאה מהנה ומועילה. בואו נמשיך.

קודם, חשוב להבין כמה כללים שקשורים לעבודה שלכם. נתחיל מן הטכני: כתב david בגודל 12, כתיבה בפסקאות שגם תהיה כתיבה ברורה וקריאה, ורווח וחצי (1.5) שורות שבין פסקה לפסקה.

באשר לעבודה עצמה, כך נראה, באופן מסורתי, המבנה הקבוע שלה:

  • תקציר
  • מבוא
  • סקירת ספרות
  • מערך מחקר
  • ממצאים
  • דיון ומסקנות
  • רשימה ביבליוגרפית

לפני שתיבנה השאלה, יש להשקיע במיוחד בפרק סקירת הספרות. בפרק זה מובא תוכן המקורות האקדמיים, שחשוב שיתמכו בנושא של השאלה. פרק זה יכול להכיל עד כמעט עשרות עמודים, ומהווה את עיקר גוף העבודה.

בכל הקשור לנושא זה, אל תהססו ליצור קשר והצוות שלנו ילווה אתכם לאורך תהליך יצירת עבודתכם האקדמית. בואו נעבור לחלק הבא, שנותן דוגמא בנוגע לעבודה.

דוגמא לעבודה

עבודה סמינריונית במשפטים הינה דוגמה נאותה לעבודה שמצריכה את ההתאמה המרבית של שאלת הסטודנט החוקר אליה. על השאלה להיות מותאמת לנושא המשפטי שאותו בוחר הסטודנט.

לרוב, את הממצאים שיובילו לתשובה הוא יוכל למצוא בסעיפים של חוק מסוים, שחקוק במערכת החוקים המשפטית של מדינת ישראל.

עם זאת, הוא יוכל גם להשתמש במתודולוגיה איכותנית. אם אתה עדיין לא מבין את הנושא, פנה אלינו, כאשר הצוות שלנו מחזיק את מיטב העורכים, שיסייעו לך.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן